12 Mayıs 2009 Salı

The Philadelphia Story (1940)

Tam bi' klasik. Hayatımda izlediğim en iyi romantik-komedi temalı filmlerden birisiydi. Gerçi pek romantik-komedi izlemem ya, o da bi' mesele. Dün Katharine Hepburn'un doğum günü olması hasebiyle, yine IMDb adı altında ufak bi' araştırma yaptım. Bu araştırmamın amacı, iyi bi' Katharine Hepburn filmi bulup seyretmekti. 2 film dikkatimi çekti. İlki buydu, Philadelphia Story... İkincisi ise The Lion in Winter... Aslında The Lion in Winter filmini izleyerek, Anthony Hopkins'in 1968 yılındaki haline şahit olabilirdim. Fakat beni bunu yapmaktan caydıran şey, 1940 yılındaki James Stewart ve Cary Grant'i izleyebilme ihtimaliydi. Tabi dediğim gibi; Devrinin afeti, Katharine Hepburn'ün yanında.

George Cukor diye bi' adam yönetmiş filmi. 1939 yılında The Women diye bi' filmi var. Bi' dönem izleyeceğim filmler listesindeydi fakat nedendir bilmiyorum, izlememişim. Çok enteresan, bu yönetmenden pek haberdar değilim. Aslında o kadar da enteresan değil. Az önce baktım da, Alfred de George Cukor da aynı sene, 1899'da dünyaya gelmişler. Yani aynı dönemin yönetmenler. :). Adamın sinmesi normal.
Konusuna girmek istemiyorum. Çok karışık. Kısaca özetleyeyim. Genç, güzel ve zengin bi' kadının etrafında dönen bi' dünyadaki komik olaylar silsilesi. Dedim ya, fazla romantik-komedi izlemiyorum. Yani dürüst olmak gerekirse; romantik-komedi izlemeyi de yazmayı da sevmiyorum.
Aslında az önce saydım kadroyu... Başrolde 1940-1960 yılları arasını domine etmiş, zaman zaman Alfred Hitchcock ile çalışma fırsatı yakalamış Cary Grant. Yine yakın dönemin en güzel kadınlarından, Katharine Hepburn. Bi' de yardımcı erkek olarak, yine zaman zaman Alfred Hitchcock ile çalışma şerefine nail olmuş, şahsen benim gelmiş geçmiş en iyi 10 oyuncu arasına sokabileceğim James Stewart. Heralde döneminin en iyi oyuncu kadrosuydu bu.

Klasik sinema sevmeyenler için kesinlikle tavsiye etmem. Bunu da belirteyim de, sonradan şeyolmasın. :).




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.