7 Şubat 2009 Cumartesi

Titus (1999)


Anthony Hopkins'i neden seviyoruz sorusunun cevabi olabilecek nitelikte bir film. William Shakespear'in benzer isimle tiyatroseverlerle bulusturdugu efsanevi lider Titus Andronicus'dan uyarlama olan filmin senaryolastirilmasi da Julie Taymor'a ait.

Filmin dikkat cekici noktalarindan biri kostümler. Bu adalda oscar'a dahi aday olmustu hatta. Shakespear'in agdali cümlelerinin bozmadan kullanildigi filmde, bir zaman tünelinden geciyormus gibi oluyorsunuz.
Bu filmle Harry Lennix'in oynadigi Aaron rolüyle "en iyi yardimci erkek oyuncu" dalinda Golden Satellite Award aldigini da belirtmek gerekiyor.

Filmdeki kasvetli hava, genel entrikalar, sahneler...Tümüyle sizi icine ceken bir gösterim olmus; ama saniyorum ki böyle bir filmi yasever ya da kendisini hayli bunaltici bulursunuz.

Gelmis gecmis en mükemmel Shakespear uyarlamasi oldugunu ben iddia ediyorum, iddiami cürütebilmek icin önce izlemeniz gerek :)

3 yorum:

  1. Geçen tavsiyen üzerine izlemeye koyuldum. Fakat o da nesiydi? 162 dakika. Öhm, yarın sabah işe gidecektim. İzleyemedim. Fakat duruyor arşivde, izleyeceğim... :)

    Not: Az sonra Body of Lies'a oturacağım... :))

    YanıtlaSil
  2. Evet, cok uzun; ama deger :) her sahnesi icin hem de:)

    YanıtlaSil
  3. Body of Lies'a adam akıllı altyazı bulamadım. En iyisi bu filmi izleyeyim ben, ne güzel bi' Cumartesi akşamı... :))

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.