26 Şubat 2009 Perşembe

Auf der anderen Seite (2007)

EUROPÄISCHES DREHBUCH 2007
OFFICIAL GERMAN ENTRY FOR THE OSCAR: Best Foreign Language Film 2007
PRIX LUX 2007, European Parliament
BEST DIRECTOR & BEST EDIT & JURY SPECIAL RECOGNITION AWARD
at GoldenOrange Filmfestival Antalya 2007
PRIX DE SCÉNARIO, Cannes 2007
PRIX DU OECUMÉNIQUE, Cannes 2007

Ein Film von Fatih Akin

Bu bir marka artik. Kendimizden bir seyleri illâ ki bulabilecegimiz filmlerin markasi. Izlerken, bir sürü hayatin pesinden ayni anda kosusturabilecegimizin garantisi. Keyif kisacasi efendim, keyif!

Auf der anderen Seite-Yasamin Kiyisinda- bir cok ünlü Türk ve Alman oyuncunun birlestigi bir kadroyla cikti karsimiza. Ben filmde bir Babel havasi yakaladim. Hayatlar burda birbirini sadece zamansal teyet geciyor... Ordaysa mekânsal teyetler zamansal düzlemlerde karisiyordu birbirine.


Karisik kelimelerle sacma seyler anlatmak yerine, filme gecelim. Nurgül Yesilcay oynuyor filmde. Hay ahu gözlerine yandigimin kadini. Manyak misin nesin? Tuncel Kurtiz, hey gidinin Tuncel Kurtiz'i... Fransöziş seni!

[Film arasi reklami yapilan kitabin "Demircinin Kizi" oldugunu belirtmek isterim. Alin okuyun, güzel kitap. Adamin dedigi kadar var "Hey millet, bu kitabi okuyun" aynen. ]

Iki cenaze var. Var bunlar, biri Türkiye'ye gidiyor... Digeri Almanya'ya. Bu görüntüler beni cok etkilemisti. Bol bol istanbul gördügümüz, karisikliklarin icinde kaybolur gibi oldugumuz filmde verilmek istenen seyin "Bekle ve umut et" oldugunu kavradim ben...

Nejat'in babasi gelecek mi kararan havada, baliktan? Bitmiyor film... Son sahnesi yok aslinda... Nejat bekliyor, umut ediyor. Barisacak kendiyle sonunda.

O baba... Gelecek!

2 yorum:

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.