16 Mayıs 2009 Cumartesi

The Score (2001)

Vasat ama meşhur yönetmen(ki meşhurluk, bence kendisinin sempatik isminden kaynaklanıyor.) Frank Oz'un klişe dolu fakat farklı filmi. Senaryosu 5 farklı adamın ortak çalışmasıyla ortaya çıkmış.

Frank Oz fena efor sarfetmemiş. Oyunculuk ve kadro da iyi. The Godfather filmindeki Don Vito Corleone karakterinin gençliğini ve ihtiyarlığını canlandıran 2 farklı oyuncu bu filmde buluşmuş. Evet, iki üstad, Robert De Niro ve Marlon Brando'dan bahsediyorum. Onların yanında da Edward Norton'u izleyeceksiniz ki O'nun -meraklanmayın, bu bi' spoiler değil...- rolünün oynadığı roldeki otistik insanı nasıl canlandırdığına hayran kalacaksınız. Angela Bassett ise fazla gözükmedi, sadece soyguncu sevgilisinin kendisi için son işi yaptığı bi' sevgiliydi.

Az sonra fotoğraflardan da göreceksiniz, klasik bi' kasa soygunu filmi. Bi' bilgisayar uzmanı, bi' suç uzmanı ve bi' de kasa cracker. Bunların başında da çalınan tarihi eserin pazarlanmasını sağlayan bi' burjuva. Hafiften bi' konu ve oldu size suç filmi. Şahsi kanım, filmin en ilginç noktasının başroldeki Robert De Niro'nun canlandırdığı Nick Wells'in sevgilinin bi' siyahi olması. (Angela Bassett).

Aslında filmi o kadar da yermek istemiyorum. Tamam, yine klasik suç filmi tadında, filmin son yarım saatinde aksiyon tavana vurdu, o ana kadar düğümlü giden olaylar hızla çözülmeye başladı ama en son düğüm biraz yan geldi gibi. Belki de beklentilerim o kadar da yüksek olmadığı için sonu bana tatlı geldi, bilmiyorum. Yine de filmin sonundaki ters köşeye tanıklık etmeniz gerektiğini düşünüyorum.

Sevgiyle kalın.

Not: Edward Norton'un oynadığı sözde otistiğe sahip çıkan yaşlı adamdan baştan beri şüphelendim. Fakat hikayenin O'nla bi' ilgisi yok. Bu da size küçük çaplı bi' spoiler olsun.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.