29 Mayıs 2009 Cuma

Cloverfield (2008)

"Sinema teknolojisine müthiş derecede hakimiz. Aklıma da amatör kamerayla çekilmiş görüntülerin oluşturduğu bi' film yapma fikri geldi. E ne duruyorum ki?.." - Matt Reeves & Drew Goddard

Matt Reeves Cloverfield'ın yönetmeni. Drew Goddard ise senaristi. Yukarıdaki söz tabi ki onlara ait değil, tamamen benim uydurmam fakat filmi izlerken bu tadı aldım.

Bi' sinema filminde öncelikli olarak olması gerekenler nelerdir? Benim için en başta iyi ve özgün bi' senaryo gelir. Bunu iyi bi' kurgu izler. Daha sonra iyi oyuncu kadrosu ve performansı gelir. En sona da teknolojik eklentiler. Örneğin ses ve görüntü efektleri önemlidir.

Cloverfield'de bu sıralama adeta tersine işliyor. Amatör kamera tadı verilmiş, profesyonel bi' kamerayla çekim yapmak, kabul etmek gerekir ki, sıradışı ve iyi bi' fikir. En azından benim için öyle. Çünkü daha önce böyle bi' şeye şahit olmamıştım. Filmin belki de en güzel yanı görüntü ve ses efektleriyle birlikte buydu. Oyunculuk anlamında performans vasat. Belki de vasatın altında. O noktadaki en güzel şey de Odette Yustman'ı izleme fırsatı yakaladım ki o bile şu amatör kamera olayına yakalandığı için tam bi' keyif vermedi. Hakklarını yememek lazım, Lizzy Caplan ve Jessica Lucas da güzel kızlarmış. Belki de YOK ARTIK AFRODİT'e yazılma şansını kaybetti. Neyse, bi' dahaki sefere artık. Senaryo gerçekten çok kötüydü. Özgün bi' fikir bulup senaryonun sırtını o fikre dayamak kadar korkak ve kötü bi' şey olamaz. "New York'a bi' canavar saldırıyor. Ordu duruma müdahele ediyor ve birkaç genç de, diğer insanların yaptığı gibi, kendilerini kurtarmaya çalışıyorlar. Alın, spoileri de vereyim, sonunda da başarılı oluyorlar. Hani drama katılacak ya filmin etiketlerine...

Bi' şey itiraf edeyim mi; Hiç huyum olmamasına rağmen, filmin bi' döneminde uyukladım resmen. Bu filmi x arkadaşıma tavsiye etmeye yüzüm tutmaz.







NOT: Keşke o kameranın olaylardan sonra bulunduğunu film başlarken belirtmeseymişler. En azından son grubun akıbetlerini merak ederdik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.