14 Mayıs 2009 Perşembe

Notorious (1946)

Üst Not: Alfred Hitchcock'un kadınlara araba kullandırma tutkusunu anlayamıyorum. Neredeyse her filminde araba kullanan güzel bi' kadın var.

Alfred Hitchcock serisine bağladım, öyle gidiyorum. Bu sefer de Notorious'u izledim. İlk izleyişim. Zannedersem "Çok beğendim." dememe lüzum yoktur. Bi' dehanın, bi' başka işi.

Ben Hecht diye bi' adam yazmış. Süper bi' konu, süper bi' senaryo. Filmde öyle bi' ibareye rastlamadım ama benim tahminim, gerçek bi' hikayeden alınmış. Ya da en azından esinlenilmiş. Oyuncu kadrosu da döneminin, hatta belki de sinema tarihinin en iyilerinden. Ingrid Bergman, hiç istemediği halde, sırf sevdiği adam için ajanlık yapan bi' kadını oynamış. Cary Grant ise, söz konusu kadını bu göreve sürüklemiş, daha sonra yine o kadına aşık olmuş fakat organizasyon şeflerinin baskıları ve görev icabı kadınının başka bi' adam ile evlenmesine göz yummak zorunda kalmış bi' adamı canlandırıyor. Claude Rains de bu görevin hedeflerinden birisi olan ve Ingrid Bergman'ın canlandırdığı karakterle evlenen adam. Filmdeki en garip ayrıntılar, hemen hemen her izleyenin farkedebileceği üzere, filmin konusunun izleyicinin kafasında oturana kadar izleyiciyi meraktan çatlatması ve filmin akışında olayın ayrıntılarının sığ kalması(örneğin üzerine gidilen suç örgütünün suçunun tam olarak bilinmemesi ve bunlar gibi...). Bi' de sonu çok süper. Belki de sinema tarihinin en düz fakat en etkileyici sonu. İzlerseniz, Hitchcock'un farklılığını hissedeceksiniz. Bence, yine Ingrid Bergmanlı Casablanca ile birlikte, yapılmış en iyi birkaç aşk filminden birisi. Geri kalan suç kısmı, diğer Alfred Hitchcock filmleriyle birlikte, tartışılır.

Ayrıca Ingrid Bergman'a aşık olmamak elde değil. O mükemmel oyunculuk, mükemmel mimikler. Kate Winslet & Nicole Kidman karışımı bi' surat ifadesi. O gülümseme, gözler... Tam bi' iskandinav cazibesi, viking kızı...

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.