13 Mayıs 2009 Çarşamba

Alfred Hitchcock #3

Bugün bi' şey dikkatimi çekti. Üstadın çoğu filminin başrolünde oynayan karakterler ukala ve kendini beğenmiş tipler. Şöyle bi' sıradan geçelim; İlk aklıma gelen Rear Window filminde James Stewart'ın canlandırdığı L. B. 'Jeff' Jefferies. Dünyalar güzeli, ki bu güzelliği Grace Kelly canlandırıyordu, Lisa Carol Fremont'u iplemez tavırları ve geniş halleriyle tam bi' ukalaydı. Öbür yanda, The Birds adlı filmde Rod Taylor'ın canlandırdığı Mitch Brenner'de tam bu tespite uyan bi' tip. Aynı olay Vertigo filminde, yine James Stewart'ın canlandırdığı Det. John 'Scottie' Ferguson'da da vardı. Tam olarak o tip bi' adam olmasa dahi, ucundan küstah bi' damarı vardı. En belirginleri bunlardı. Ayrıca bu küstah ve kendini beğenmiş karakterlerin bi' diğer özelliği de kadınların "Hayır." diyemedikleri tipler olması. Demek istediğim, Üstadın mantığıyla kadınları elde etmenin yolunun küstah bi' karakterde olmaktan geçtiğidir. Tabi bu sadece bi' sav. Fakat ben Alfred Hitchcock'un aynen böyle düşündüğünü yaptığı filmlerden çıkaratabiliyorum. Bi' baksanıza, sinema dünyasının gelmiş geçmiş en önemli karakterlerinden birisi. Sektöre karşı inanılmaz küstah bi' tavır içerisinde. Şöyle filmografisine bi' baktığınızda adeta "Ben her telden çalarım, benimle kendinizi bi' tutmayın. Sadece feyz alın." diyormuş gibi duruyor.

Bilmiyorum, siz ne dersiniz? Hitchcock gerçekten de o kadar küstah birisi mi? Yoksa yetenekleri mi O'nu bu şekilde gösteriyor? Muhasebenizi yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.