27 Mayıs 2009 Çarşamba

Lola rennt (1998)

Hahahaha!!!

Aslında az önce yazdığım sözde gülme efekti, bu filmi en güzel özetleyen şey bence. Natalia Portman'lı True, Pefrume: The Story of a Murderer, Paris te j'taime gibi efsaneleşmiş filmlerin yönetmeni Tom Tykwer'in bugüne kadar yaptığı en esaslı iş. Öyle bi' film ki; bu filmi kesinlikle kategorize edemem. Zaten bunun gibisi bi' daha da gelmeyeceği için, en güzel kategorizasyon; Lola rennt stili şeklinde olabilir. O da olursa, o da belki.

Benim bu filmden anladığım, Tom Tykwer'ın dünya sinemasına "Benden daha iyisi var mı?" şeklinde haykırışıdır. Bi' adam düşünün; Aynı anda, aynı ipin üzerinde 3 tane cambazı oynatsın. Hem de Franka Potente ve Moritz Bleibtreu gibi başı-sonu tuhaf bi' ipin üzerinde...

Tam şu anda araya girmem gerekiyor; Moritz Bleibtreu'nun canlandırdığı karakterin ismi çok hoşuma gitti. :). Konuyla çok alakalı olmuş...

Senaryo enfes. Kurgu, belki de, gelmiş geçmiş en iyisi. Oyunculuk, kostüm ve müzikler eksiksiz. Keyif dolu. Aslında filmi izlerken buraya oldukca uzun bi' yazı yazmayı planladım. Yazacaklarımın başlıklarını da kafama koydum fakat filmin sonunda ağzımda kalan o enfes ve büyülü tat, adeta bana tüm yazacaklarımı unutturdu. Kafamın içerisindeki her şeyi sildi.

Tek diyebileceğim, bu filmi bugüne kadar izlememiş olduğum için kendime çok kızgın olmam.

Sakın ola ki, siz de aynı hataya düşmeyin.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.