19 Mayıs 2009 Salı

Batoru rowaiaru (2000)

ÜST NOT: Bana bi' daha Asyalı filmi tavsiye etmeyin!..

Şu Asyalılar'ın yaptığı sinemacılıktan hiç haz almıyorum. Tamam, yapmak istediklerini anlıyorum fakat o yapmak istediklerinden hiç mi hiç hoşlanmıyorum. Koushun Takami'nin aynı isimdeki romanını senaryolaştırmışlar, Kinji Fukasaku da film etmiş. Bu garip yapım ortama çıkmış.

Asya Sineması'ndan haz almadığım ve açıkcası anlamadığım için pek yazmak da istemiyorum. Biraz değineceğim. Şöyle genel kriterleriyle ele alırsak. Yönetmende bi' numara yok. Sağdan soldan duyduğum ve okuduğuma göre Japonlarda efsanevi bi' adammış. İnanın bana hiçbir şey ifade etmedi. Senaryoya geldiğimiz zaman, çok da bi' şekli yok. Bu tip en son hayatta kalanın kurtulacağı, "Survivor" tadında filmlerden, en kötü ben 10 tane görmüşümdür. O yüzden film pek ilgimi çekmedi.

Filmden haz alma ihtimalim birkaç nokta vardı. Birincisi Kill Bill filmindeki çekik gözlü lolita savaşcı Chiaki Kuriyama'dı. Gerçi O da hemen mortingen oldu. Oradan bi' hevesim kaçtı. İkinci nokta ise film bittikten sonra giren şarkıydı. Belki de filmin en güzel yanı oydu.

Son olarak da şu yazıyı okuyup da anlayabilen Asyalı film yapımcılarına bi' tavsiyem var. Artık şu liseli Asyalı kız modelinden çıkın. Yeter. Artık gına geldi. Haberiniz olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.