30 Mayıs 2010 Pazar

The Road (2009)

Şu anda hazırlanmakta olan Blood Meridian, Cities of the Plain filmlerinin ve Coen Kardeşler'in en fazla bilinen filmi No Country for Old Men adlı filmin senaristinin bir başka işi. Yönetmen de John Hillcoat.

Planet of the Apes adlı filmi izlememin ardından dürtülen Post-Apokaliptik duygularımdan çıkagelerek izledim. Çok da beğendim. Bir kere ömrüm boyunca izlediğim en koyu ve soluk tonlu film olduğu için, zaten kafadan "1-0" önde başlanıyor. Oyuncu seçimi de çok iyi yapıldığı için tadından yenmez bir hal almış. Filmi de diğer post apokaliptik filmlerden ayıran özellik, renkli punklar ve o tarz eğlencelik ayrıntılarının olmaması. Post-Apokaliktik kültürün The Godfather filmi diyebiliriz.

***

Bu filmin benim için enteresan olmasının bir sebebi de gecenin bir vakti arkadaşlarla eğlenceden döndükten sonra, saati bilmeksizin izlemeye başlamam ve bunun sonrasında pakette sadece bir tane sigara dalı olduğunu görmem. Tam post-apokaliptik hava yakaladım yani. Kısıtlı kaynaklar ve tüm bunlarla beraber verdiğim mücadelenin ardından açan güneş.

***

Başrol de Viggo Mortensen(LotR serisi, A History of Violance, Appaloosa) var. O'nun yanındaki süpersonik ufaklığın adı da Kodi Smit-McPhee. Bu ikiliyle beraber, filmin belli bir kısmında belirip, öldürücü diyaloglar kasan ve sonralarda ortalardan kaybolan adamı canlandıran üstad Robert Duvall'ı izleyebilirsiniz. Son olarak, o denli kısa ve önemsiz bir rol için Charlize Theron'u nasıl rahatsız ettiniz, bunu anlayamadım.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.