14 Şubat 2009 Cumartesi

Brucia La Terra #3

Nino Rota
(Aralık 3, 1911 – Nisan 10, 1979)

Nino Rota'nın The Godfather 3'deki en vurucu sahnedeki şarkısı. İtalyanca, İngilizce ve Türkçe Sözleri;

İtalyanca (Sicilya Lehçesiyle);

Brucia La Terra

Brucia la luna n'cielu
E ju bruciu d'amuri
Focu ca si consuma
Comu lu me cori

L'anima chianci
Addulurata

Non si da paci
Ma cchi mala nuttata

Lu tempu passa
Ma non agghiorna
Non c'e mai suli
S'idda non torna

Brucia la terra mia
E abbrucia lu me cori
Cchi siti d'acqua idda
E ju siti d'amuri

Acu la cantu
La me canzuni

Si no c'e nuddu
Ca s'a affacia
A lu barcuni

Brucia la luna n'cielu
E ju bruciu d'amuri
Focu ca si consuma
Comu lu me cori

İngilizce;

The Earth is Burning

The moon is burning in the sky
And I am burning with love
The fire that is consumed
Like my heart

My soul crys
Painfully

I'm not at peace
What a terrible night

The time passes
But there is no dawn
There is no sunshine
If she doesn't return

My earth is burning
And my heart is burning
What she thirsts for water
I thirst for love

Who will I sing
My song to

If there is no one
Who shows herself
On the balcony

The moon is burning in the sky
And I am burning with love
The fire that is consumed
Like my heart

Türkçe;

Dünya Yanıyor

Ay gökyüzünde yanıyor
ve ben aşk ile yanıyorum
Tüketilmiş ateş
Tıpkı kalbim gibi

Ruhum ağlıyor
Acı verici

Rahat değilim
Ne berbat bi' gece

Zaman geçiyor
Ama gün doğmuyor
Gün ışığı yok
Eğer (O) dönmüyorsa

Dünyam yanıyor
ve kalbim yanıyor
(O) suya susadığı gibi
Ben aşka susarım

Kime söyleyeceğim
Şarkımı

Eğer kimse yoksa
Kendini gösteren
Balkonda

Ay gökyüzünde yanıyor
ve ben aşk ile yanıyorum
Tüketilmiş ateş
Tıpkı kalbim gibi

Not: Böylelikle Google Amca'ma "Brucia La Terra ne demek?" şeklinde sorgu yaptırıp, siteme erişen arkadaşların dertlerine de derman olduğumu düşünüyorum.

Sevgilerimle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.