15 Mart 2009 Pazar

Birthday Girl (2001)

Film. Fakat kapağına bakıp "Dandik bi' aksiyon filmi!" şeklinde yaftalamaya gitmeyin. Ben o hatayı yaptım, uzun süredir bu filmi göremememe sebep oldu. Siz en yakın zamanda edinin ve izleyin.

Bazen ararsınız böyle filmler. Hiçbir şekilde gösteriş gözetmeksizin, sadece eğlencelik filmler. Tabi kaliteli olanları. Oyunculuğun, senaryonun, yönetmenliğin iyi olduğu filmler. Yani rahatlıkla söyleyebilirim ki, şu film için "En iyi aşk filmi.", "En iyi suç filmi", "En iyi komedi filmi" gibi yakıştırmalar abest kaçmaz. Böyle bu tip bi' iddiada bulunan bi' insanı garipsemem, bilakis benimserim.

Jez Butterworth'un kardeşiyle birlikte senaryosunu yazdığı ve yönettiği, İngiltere'de geçen bi' hikaye. Hafif özetlemek gerekirse, sıradan bi' bankada sıradan bi' memur olan John, hayatında yeni bi' kadın istemekte ve bunu bi' internet şirketi aracılığı ile elde etme gayretindedir. Fakat sözde bulduğu bayanın İngilizce bilmemesiyle ufak çaplı bi' bunalıma girer. Her şeye rağmen bu aksiliği sineye çeken John, söz konusu bayana ısınmaya başlamaktadır. Gün gelir, söz konusu bayanın doğum günü gelir ve filmde zaten, gerçek anlamda, tam o anda başlar.

Başrollerinde Nicole Kidman ve Ben Chaplin var. Az önce de söyledim, oyunculuk izlemek istiyorsanız, aradığınız film bu. Tamam, Nicole Kidman'ı zaten biliyordum ama bu Ben Chaplin de neymiş böyle. Aslında bi' ara ayrı bi' yazıda değinmek lazım; Kısaca düşüncem, neden bu kadar zamandır adını duymadım bilmiyorum ama hayatımda izlediğim en iyi oyunculardan birisi olduğunu rahatlıkla ifade edebilirim. Adam 1970 doğumlu, 16 tane filmde rol almış. Yaklaşık bi' 10 tane de dizide boy göstermiş. Bu sene Oscar Wilde'nin sinemaya uyarlanan romanı Dorian Gray'da bi' rol alacakmış fakat öyle büyük bi' şey değil sanırım. Bakalım, göreceğiz.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.