11 Mayıs 2010 Salı

Raising Arizona (1987)

Sene 1984. Coen Kardeşler Blood Simple. filmini çekmiş ve sinema sektörüne bomba gibi düşüvermişlerdi. Aradan 3 sene geçti. 2. filmleri, Raising Arizona ile döndüler. Bu film, diğer gelecek filmleri de dahil, çekecekleri birçok filmden daha aydınlıktı ve daha masum. Daha çok "komik" yanı ağır basıyordu.

Her ne kadar Coen Biraderler'e ait bir film izlemek üzere yola çıkan bir insanı memnun etmeyecek de olsa; Yine de kendi çapında iyi film. Sıradan olmadığı kesin. Bilmiyorum, belki de Coen Kardeşler'in başrol oyuncusunu silik bir adamdan seçme adetleri bu filmden geliyordur. Hoş, normalde gayet de beğerenek izlediğim Nicolas Cage'i bu filmde sıvarken gördüm. O iyi olmadı. Sanırım Coen Kardeşler de benim gibi düşünmüşler ki O'nu Onlar'ın bir başka filminde, 1987-2010 tarihleri arasınca, görmeniz imkansız. Cage'e eşlik eden Holly Hunter gayet iyiydi. Onlar'dan başka izlenebilecek, John Goodman çok güldürücüydü. Çok kısa bir rolle izlediğimiz, yine Coen Kardeşler'in sözleşmeli oyuncularından Frances McDormand'a çok güldüm. O kadına hastayım. Bundan başka, bir de Randall 'Tex' Cobb vardı. Canlandırdığı karakterle dikkatimi çekti ve biraz araştırdım. Kendisi profesyonel Kick-Box sporcusuymuş. Yalnız aktör olarak da çok başarılı olduğuna değinmekte fayda var.

Coen Biraderler O'nu da iyi kullanıp, Mel Gibson'un 18 yaşında çekmeye başladığı Mad Max serisine sağlam göndermeler yapmışlar. Tavırlar, O'nun olduğu sahne çekimlerini 1970'li yıllara uyarlamalar çok teknik ve hoş hareketlerdi. Bundan başka, filmin başında ufaktan bir adalet sistemi eleştirisi geldi ve neyse ki çok sürmeden sona erdi. Bir an için korkmuştum.

Son olarak da sizi bu filmi izlemeye teşfik etmek için son bir cümle daha kurup, meseleyi kapatacağım; "Hayatımda izlediğim en komik soygun, kovalamaca ve dövüş sahneleri bu filmdeydi.".

"Komik." diyorum bak...











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.