31 Mayıs 2010 Pazartesi

Escape from New York (1981)


Yıl 1988. Amerika'da suç oranları %400 gibi bir oranla artış gösterir. Bunun üzerine hükümet New York'un etrafını duvarlarla çevirip, orayı dünyanın en güvenli hapishanesi haline getirir. Hem de ne hapishane... Gardiyansız, tamamen içerideki mahkumların oluşturduğu bir dünyanın yaşandığı bir hapishane. Hapishanenin kuralı nettir; Bir kere giren, bir daha çıkamaz.

***

Daha sonra sene 1997'de, Amerikan Başkanı'nı geçirdiği bir uçak kazası sonucu, çok önemli bir belge ile birlikte New York'a düşer. Olaylar gelişir.

Post-Apokaliptik devam edeyim istedim. Bu filmi de zaten uzun süredir izlemek istediğimden, böyle bir tercih yaptım. Ancak gördüm ki bu post-apokaliptik bir filmden çok sıradan bir dünyanın içerisinde oluşturulan post-apokaliptik bir hapishanede geçen aksiyonları işlemiş bir b film. Tabi bu tarz filmleri de çok sevdiğim için yine keyifli bir süreç geçirdim. Baksanıza, filmin posteri bile harika.

Ama ilginçtir. 1981 Amerikası'nda yaşarken, 1988'de %400'lük suç oranı artışı ve New York gibi bir yerin etrafını duvarlarla çevirme fikri, her insan evladına inmez yani. Ayrıca dönemi itibariyle, mekan terichleri muhteşeme yakındı.

"İzlerken çok keyif aldım."

Ama gerçekten öyle...

***

John Carpenter diye bir adam yazmış, yönetmiş. Hatta müzikleri bile O'na ait. Tabiri caizse, ki bence gayet caiz, tam anlamıyla "bir John Carpenter filmi.". Kadro da çok sağlam. Başrolde Kurt Russell var. Çoğumuzun Death Proof adlı filmden tanıdığı ve yine John Carpenter'in yönettiği The Thing adlı filmin de başrol oyuncusu. O'nun yanında da Clint Eastwood'un silah arkadaşı, karizmatik kovboy tandanslı Lee Van Cleef. Daha ne olsun?

B film sevenler için kaçırılmaması gereken bir nimet. Ayrıca bir de şöyle bir şey var. İncelenmesine; Escape from L.A.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.