8 Mayıs 2010 Cumartesi

Secret Window (2004)

David Koepp'in senaryolaştırdığı ve yönettiği, Stephen King romanı. Daha önceleri de yazmıştım, sıkı takipciler iyi bilirler; Kitap okumaktan pek hoşlanmam. Ancak kitaplardan bozma filmlere, genelde, bayılırım. Yine genelde, kitap okuyan insanlar da kitaplardan bozma filmleri pek sevmezler. Genel eleştiri; "Filmin, kitabını iyi yansıtamaması..." şeklinde yapılır. Eğer kitap okuma, yapılmış onlarca filmden alınan hazzı düşüren bir şeyse, ben halimden çok memnunum. Kişisel gelişim kitapları, Semih Saygıner'in hayatını konu alan kitaplar okurum, daha iyi.

Stir of Echos ve Ghost Town gibi filmlerin başarılı yönetmeni Koepp'in bu filmi yaparken izlediği yöntem çok iyi. Zaten öyle bir hikaye seçmiş ki tamamen kusursuz ve insanı "Böyle bir şey nasıl akıl edilir de kağıda dökülür?" sorusunu sormaya mecbur bırakan cinsten. Casting de harika. Johnny Depp kadar iyi bir oyuncuyla birlikte, en az O'nun kadar iyi bir oyuncu olan John Turturro müthiş iş çıkartmışlar. Bir de Maria Bello var. O da hikayedeki kadın işte. Olması şart zaten...

Açıkcası oyuncu seçiminin iyi olduğunu düşünmemle beraber, Depp ile Turturro'nun canlandırdığı karakterlerin tam tersi olmasını isterdim. Fakat umuyorum ki John Turturro'nun yıllar önce canlandırdığı ve benim dün izlediğim Barton Fink filmindeki karakteriyle çakışma yaşanması istenmedi. Diğer seçenek, yani ummadığım, Johnny Depp'in John Turturro'dan daha popüler bir adam olduğu için bu rolü O'na verdikleridir ki böyle olduğuna emin olsam, inanın filmin bıraktığı haz duygusu, şu an yarıya düşer. O kadar netim.

Hikayeden bahsetmek gerekirse; Psikolojik sorunlar yaşayan meşhur roman yazarı Mort Rainey, kendi romanını çaldığını iddia eden John Shooter adlı bir manyak ile tanışır. Bu bölüm spoiler vermemek adına maymuna dönerek, istem dışı yazılmıştır; Ancak ve ancak, John Shooter'ın hiç de umduğu gibi bir adam olmadığına şahit olacaktır. Bu kadar. Hiç beceremiyorum film konusu yazmayı. :)

Şimdi dikkatimi çekti de Coen Biraderlerin Barton Fink'ini izledikten sonra bu filmi izlemem de enteresan bir tesadüf oldu.

Ayrıca birazcık daha Stephen King Romanı uyarlaması izlemeliyim. Bunu hissettim resmen...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.