30 Mayıs 2010 Pazar

Planet of the Apes (2001)

İlk filmi 1968 yılında Franklin J. Schaffner tarfından çekilen filmin, Tim Burton yorumu bu. Diğer Planet of the Apes serisini şekilde sıralayabiliriz.
Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner
Beneath the Planet of the Apes (1969) - Ted Post
Escape from the Planet of the Apes (1971) - Don Taylor
Conquest of the Planet of the Apes (1972) - J. Lee Thompson
Battle for the Planet of the Apes (1973) - J. Lee Thompson
Planet of the Apes (2001) - Tim Burton

Kaynak; http://theforbidden-zone.com/movies/index.shtml
Post-Apokaliptik filmler ararken denk geldim. Hüseyin(hesanal.com)'e gösterdim, "Ohoo, bilmiyor musun kanka? Yeni mi keşfettin?" reaksiyonu aldım. Daha da merak ettim. Müthiş bir dolu yağışının da evden çıkmama izin vermemesi üzerine hemen indirip izledim. Tabi tam anlamıyla bir post-apokaliptik bir konusu yoktu. Post-Apokaliptik bir dönemde geçen hikaye ama ilgilendiği şeyler başka. Filmi izledikten sonra da ufak çaplı bir araştırma yaptım. Pierre Boulle diye bir adamın yazdığı bir romanmış bu. Sonra çok sevilmiş, 5 sene sonra da ilk filmi yapılmış. Şu an görüntülerini izlediğimiz vakit komik bulduğumuz(ilk filmin fragmanı burada) bu film, o dönemlerde büyük etki yaratmış tabi. Sonra ardı ardına filmler gelmiş. Belki yönetmeni değişmemiş olsa, bugün çok farklı bir şekilde biliniyor olurdu.

Evrim konusu ile ilgili yaptığı göndermeler, çok yi bir oyuncu kadrosuna sahip olması(başroldeki arkadaş hariç), Tim Burton'un başarıyla altından kalkmasıyla beraber müthiş keyifli bir film olmuş.

Ayrıca Planet of the Apes hakkındaki her şeye(filmleri, kitapları, müzikleri, makaleleri vs vs vs...) şu siteden ulaşabilirsiniz; http://theforbidden-zone.com/index.shtml

Herkese tavsiye ederim. Hatta vakit bulabilirsem, diğer klasiklerini de izlemeye çalışacağım.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.