1 Haziran 2010 Salı

Barfly (1987)

Şunu hatırladım.

Bukowski ile tanışmam bir dostumun bana hediye ettiği ve Bukowski'nin son romanı olan Pulp adlı kitabı okumamla oldu. Okumayı sevmeyen ben, o romanı hızla bitirdim ve biranda bir adet Bukowski hayranına dönüştüm. Ayrıca şu "hayranı olmak" fiilinden de nefret ettiğimi bilin istiyorum.

Ben doğduğum sene yapmışlar bu filmi. Prodüksiyon Francis Ford Coppola'dan. Charles Bukowski'nin yazdığı Factotum adlı kitaptan esinlenilerek sinemaya aktarılmış. Bundan 18 sene sonra da direkt Factotum film olmuş.

Oyunculuk süper. İlk bunu bildireyim. Mickey Rourke yardırmış, performansı süper. Gelmiş geçmiş en iyi kadın oyunculardan birisi olduğunu düşündüğüm Faye Dunaway de çok başarılıydı.

Filmdeki Charles Bukowski'nin bulunduğu mini-mini sahneden ve filmin işleyişinden anladığım kadarıyla üstad bu film ile direktman kendisi ilgilenmiş. Tipik bir Bukowski hikayesi. Dünyayı zerre iplemeyen, alkolik bir serseri yazar. Aslında Charles Bukowski ölmemiş olsaydı, belki Coen Kardeşler ile birlikte bir işe imza atarlardı. Deli olurdu. Gerçi belki de Coen kardeşler de O'nun farkındalardır. Ne bileyim, bu filmdeki Henry Chinaski karakteri bana direkt The Dude aka Lebowski'yi hatırlattı. Tipi, şekli, ismi, cismi, konuşması, şemalı, huyu, suyu... Her şeyiyle tam bir The Dude şekli vardı. Ne dersiniz, belki de The Dude şekli diye bir şey yoktur. O şekil, direkt Henry Chinaski'ye aittir.

Zaten Bukowski'nin özelliği budur. Benim araştırdığım kadarıyla çoğu romanında, farklı isimler kullanarak, kendisinden bahseder. Peki kimdir bu Charles Bukowski? Dünyanın gelmiş geçmiş en büyük sokak/yeraltı edebiyatcısı. Bir de şöyle tanıyalım istiyorum;

Henry: You know, in the guest house, you could write in peace.Tully: Hey, Tully baby, nobody who could write worth a damn could ever write in peace, Jesus.

***
Wanda: I hate the police, don't you?Henry: I don't know, but I seem to feel better when they're not around.

Ne denebilir ki? İyi ki vardın be üstad, iyi ki bizi kafanın içerisindekilerden mahrum etmedin.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.