22 Şubat 2009 Pazar

Dead Calm (1989)

Yine bi' roman uyarlaması. Kitap Charles Williams. Film eden Phillip Noyce. Başrollerini Nicole Kidman, Billy Zane ve Sam Neill paylaşmışlar.

%99'u Pasifik Okyanusu'nun üzerinde geçen bi' hikaye. IMDb korku ve suç kavramlarıyla etiketlemiş ama filmde korku unsuru yok. Bunu "Ya ben hiç korkmadım!" çizgisinden ziyade klasik korku filmi klişelerini barındırmamasından dolayı söylüyorum.

Filme gelince; İlk başlarında "Çok fazla klişe içerdiğini düşündüm.". Fakat daha sonra, hikaye ilerledikçe kendimi filmin içinde bulduğumu söyleyebilirim. Yönetmen çok iyi iş çıkarmış. Müzikleri fena değil. Özellikle seyirciyi germesi gerektiği sahnelerdeki müzikler çok başarılı. Hikaye 3 karakterin üzerinde dönüyor. Ingram çifti gayet başarılı fakat diğer karakter Hughie Warriner iyi olmamış. Yani bi' ruh hastasından ziyade, bi' gerizekalıyı andırıyor. Gerçi bu bile filmden keyif almayı engelleyebilecek bi' unsur niteliği taşımıyor. Filmden hoşuma giden tek kare de şu;

Nicole Kidman severlere kesinlikle tavsiye ediyorum. Özellikle O'nu 22 yaşındayken görmek isteyenler için, ;).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.