16 Şubat 2009 Pazartesi

Ratatouille (2007)

Sabaha dogru yapacak bir seyim yok, sevgilimi bekliyorum(ne güzel bir seymis sevgilim demek hehe). Aklima izledigim cizgi filmler geliyor; cünkü ufaktan ben de cocuk oldum. Tabii profesyonelligi elden birakmiyorum siz sevgili okurlar. Seyetmeyin!

Daha önceleri de belirttigim gibi Pixar önüme ne koysa yerim abi. Bu animasyon da o cenahtan. Sinemada izledigim bu filmi koskoca yerde tek basima izleyecegimi farkettigimde bozulmustum. Hayatimda ilk defa yalniz bir filme gidiyordum ve salon da bostu. (Aklinizdan neler gecti di mi? Oysa ki yalnizligima yanmistim, neyse)

Kuruldum koltuguma animasyon basladi...O da nesi! Dostum sen animasyon demissin; ama bu ressmen gercek! En gercekten daha gercek cizimler var burda! Neye ugradigimi sasirdim, hayran hayran baktim.

Yildizli bir sefin, varligindan sonradan haberdar oldugu asci yamagi bir ogul. Sefimizin ölmesi, restoraninin yardimci ascisinin orayi bir fast food salonuna dönüstürmeye calismasi. Ask eksik olmasin aman!

Derkeeen, ortaya bir sican cikiyor; Remy. Remy alelade bir sican degil, en kral ascidan daha güzel yemek yapabilir, ki hayali de bu zaten. Bu hayal icin de beceriksiz asci yamagini kullaniyor. Tabii anlatilis hali tamamen masalimsi. Bir animasyon filminden beklenen de yaraticilik olmali zaten.

Filme dair bir iki bilgi vermek gerekirse;

Reji Brad Bird diye iki Oscarli bir abimizden. Bildigin deha. Oscarlardan biri de bu animasyondan. BAFTA almisligi da yok degil. Filmin adinda bir kelime oyunu var; ingilizce afislerinde rat- a-too-ee acilimi kullanilmis, ki bu "rat at will" gibi bir mânâya geliyor. Bunu da Türkceye cevirirsek "arzu ettiginiz gibi bir sican" olur, ki bence cevirmeyelim, hehe.

PS: Filme adini veren yemek kabakli domatesli mezemsi bir seydir. Soguk da sicak da yenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.