25 Şubat 2009 Çarşamba

The Life of David Gale (2003)

Oldum olasi, gercek hayat hikâyelerini sevmisimdir. Bircoklari icin sinema gercek olmayan bir seylerin beyaz perdeye izdüsümü olsa da, benim icin topluma yönelik yapilan her seyin, gercek hayatla alip veremedigi/verdigi bir seyler olmali.

The Life of David Gale, Türkceye "Ölümle Yasam Arasinda" olarak cevrilmistir. Basrollerinde son yillarimiza damgasini vurmus Kate Winslet ile Kevin Spacey oynamakta. Yönetmenligini Alan Parker üstlenmis.
2003 yilinda Altin Ayi ödülüne aday gösterilen film, ne yazik ki bunu In This World'e kaptirmistir.

Bu film icin rahatlikla sunu söyleyebiliriz ki, tüm oyuncular bir basrol oyuncusu edasinda. Yardimci kadin oyuncu rolünde gördügümüz Laura Linney'den tutunda avukata, ordan gazeteci cocuga, ordan bilmemkimlere kadar herkes büyük bir ciddiyetle oynamis rolünü ve hepsi bir sekilde sahnelerle akilda kalmis.

Filmin ana temasi, Teksas'taki idam cezalari. Bu cezalarin kaldirilmasi icin caba sarfeden ünlü bir profesör, "sapik" diye damgalandiktan sonra cok sevdigi is arkadasi Constance tecavüz edildikten sonra hunharca öldürülür. Üzerinde David'in de spremleri bulununca "olaylar gelisir". Hic düsmeyen bir tempoda ilerleyen filmde, Kate Winslet basarili ve feminist bir gazeteciyi (Elizabeth Bloom) oynuyor. David onunla röportaj yapmayi kabul ediyor ve ona hikâyesini anlatiyor. Bu hikâye akabinde kacmalar ve kovalamacalar basliyor.

Sonucta David Gale idam sehpasini boyluyor mu, boyluyor...Ama amac, "haksiz yere" olan idamlara bir tepki cekmektiyse, bu haddiyle yapiliyor.

Sürükleyici bir hayat hikâyesi ve göz dolduran performanslar. Izlemeyenlerin acil izlemesi gerek derim ben.

3 yorum:

  1. Kate Winslet ve Kevin Spacey varsa izlenir. Sen ovdun diye izlemem ama onlar icin izlerim, :P...

    YanıtlaSil
  2. sen de ne sinemalar izlemissin ben annamadim ki bilader skjdnds :)

    YanıtlaSil
  3. Vallahi ben de anlamadım. :))

    Senin tarz yakın geçmişe kayıyor. Ben daha çok uzak geçmiş ve günümüz filmlerine takılıyorum. :))

    Fakat iyi oluyor, sen iyi yakalıyorsun, ben de senden yakalayıp izliyorum. :)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.