17 Şubat 2009 Salı

The Sicilian (1987) #2

Enfes bi' hikaye. Normal şartlarda kitap okumayı seven bi' insan değilim. Fakat Godfather gibi bi' serinin ardından, bünyede hafiften bi' Mario Puzo sempatizanlığı başladı. İlk olarak The Godfather'ı okudum. Süperdi, harikuladeydi. O bitti. Romanya'ya döndüğüm bi' gün, Atatürk Havalimanı'ndayım. D&R'a girdim. Lombak falan arıyorum. Bi' baktım, Mario Puzo reyonu. Orada 3-5 tane Mario Puzo romanı. Elim önce The Sicilian'a gitti. Sonra yerine koydum. Omerta'yı çektim oradan. Satın aldım, başladım okumaya. O da bitti. O da enfesti. Sırada The Sicilian ve diğerleri vardı. Ancak, takdir edeceğiniz üzere, bulunduğum coğrafya içerisinde Türkçe roman bulmam neredeyse imkansız. O yüzden bekleme halindeydim. Sonra geçenlerde Ekşi Sözlük, Lafmacun ve IMDb semalarında takılıyorum, filmler ile ilgili yazılar okuyorum. Bi' baktım, The Sicilian'ın filmi varmış. Hem de benimle yaşıt, 1987 çıkışlı. Filmi edindim ve izledim. Az önce bitti.

Konusu az önce de belirttiğim gibi, Mario Puzo'nun aynı isimdeki romanından uyarlanmış. Halkı ve sevdiği kadın için yaşayan, başkaldıran ve dünyaları karşısına alan bi' adamın, orospulaşmış bi' düzen içerisindeki mücadelesi ve sonunda yanlış anlaması üzerine kurulu bi' hikaye.

Oyunculuk enfes. Fakat prodüksiyon zayıf. Çekimler, yıllar önce yapılmış Godfather serisi kadar bile değil. Müzikler desen tırt. Yoksa O da Puzo romanı, Bu da... Hikayelerin ikisi de enfes. Bi' de filmdeki esas kıza değineceğim, o nasıl bi' duruluk, ben bilemedim.

Gerçi IMDb halkı yüzüne bakmamış ama siz yine de beni dinleyin, bu filmi izleyin.













Şu son kare(aslında dikdörtgen), filmin de son karesi(aslında dikdörtgeni). Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.