24 Mart 2009 Salı

Braveheart (1995)

Hani bazı adamlar olur ya, "Matrix?" dersin, hemen "2007'nin Ağustosunda izlemiştim." falan derler. İşte ben o tarihi kafasında tutan adamlardan değilim. Zaten lisede de böyleydim. Tarih dersini çok ama çok sevmeme rağmen, bi' türlü başarılı olamazdım. Zira kronolojide sıkıntı çekerdim. Neyse, konuyu getirmek istediğim nokta. Bu filmi ilk olarak izlediğim zaman. Hayalen hatırlıyorum, çok etkilenmiştim filmden. Hatta kendimi birkaç gün William Wallace olarak falan görmüştüm. Demekki nereden baksan 10 sene oldu. 10 sene sonra duydum ki, film 5 tane de oskar almış. :)

Çok enteresan bi' film Braveheart. Mel Gibson'un başrolünü sırtladığı ve yönettiği, Randall Wallace'nin senaryosunu yazdığı bu yapımın garip yanı Amerikan vatandaşı bi' senaristin elinden çıkmasına rağmen, İngiliz tarihinin -tabi doğruysa- kirli çamaşırlarını ve sıradan bi' isyancıya karşı koyamaması gibi beceriksiz geçmişini anlatması...

Filmin müzikleri harika, senaryo müthiş -ki gerçek bi' yaşam öyküsü olduğuna dair söylentiler bile var, :)-, oyunculuk ise muazzam. Özellikle Mel Gibson ve genel anlamda filmin ilk çeyreğinde izlediğimiz Catherine McCormack adlı bayan oyuncunun canlandırdığı, William Wallace'nin sevgilisini oynayan kişiye hasta olmamak elde değil. Zaten bu filmin aklımda kalmasının sebeplerinden birisi de, bu kadın. Özellikle İngiliz komutanının kendisini ağaca bağladığı ve boğazını kestiği sahne, ölüme gidişindeki yüz ifadesi ve mimikleri benim beynimde öyle bi' yer etmiş ki, bu filmi yıllar sonra tekrar açtırdı bana. (Aşağıdaki fotoğraflarda da bu sahnenin bi' salisesini görebilirsiniz.) Ha, ayrıca Mel Gibson'un efsanevi oyunculuğu da bi' kenera dursun, bu film, O'nun bi' yönetmenlik dehası olduğunun da kanıtı. Mesela O geyik avı esnasındaki suikast girişmini anlatan sahneyi nasıl çekmişler, aklım ermedi. :)

Tabi o zamanlar izlediğimde, "Helal olsun be, ne milliyetci adammışsın sen William Wallace!" demiştim. Bugün ise farklı bi' hissiyat içerisindeyim. Yani bugün filmi ve bu doğrultuda William Wallace'ı özetlemem gerekirse, bu "Bi' kadın uğruna açtığı savaşın neticesinde, arkadaşları tarafından yarı yolda bırakılmasaydı, muhtemelen günümüz köleleştirilmiş milletler arasında İngilizler de olacaktı." şeklinde olur.

Neyse, izlemediyseniz ve/veya çok eskiden izlediyseniz, edinin ve bi' kere daha izleyin. Ayık kafayla, ;). Enteresan enteresan ayrıntılara rastlayacaksınız. Misal, filme göre İngiltere Kraliyet Ailesi'nin soyunun İskoç isyancı William Wallace'a dayanıyor olması. :). Ne kadar ilginç değil mi? :)










Bi' de şu diyaloglara bakmanızda fayda var; IMDb.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.