29 Mart 2009 Pazar

Troy (2004)

Şu sıralar tarihi filmlere meraklıyım. Daha önce izlediklerimi dahi tekrar açıp izlemeye başladım. Troy'da bu listeye az önce girdi.

Yanlış hatırlamıyorsam, ilk çıktığı sene yani 2004'de izlemiştim. Sinemadan pek hazzetmeyen bi' dostumun, filmi izledikten sonra Brad Pitt'in canlandırdığı Achilles karakterine duyduğu hayranlığın sonucunda, ki filmi izlemesinin üzerinden daha 24 saat dahi geçmemesine rağmen, filmi benimle bi' kere daha izleme teklifini geri çevirmem imkansızdı. Zaten ben de sağda solda film ile ilgili duyduğum "Ya, hikaye bizim topraklarda geçiyor. Brad Pitt oynuyor.", "Görüyor musun? Hollywood'da senaryo kalmadı. Bizim topraklarımızdaki hikayeleri çalıp, gişe rekorları kırıyorlar!" gibisinden saçma sapan yorumları dinlemiş ve filmi izlemeye karar vermiştim. Yani kankamın teklifi benim için gayet iyiydi. :).

Filmin senaryosunun, IMDb'de Homer adlı ve zamanında Türkiye'de de yaşamış bi' şairin şiirinden esinlenilip yazıldığı söyleniyor. Aslında hemen hemen her türk çocuğu meşhur TRUVA ATI hikayesini ve bu atın namını duymuştur. Fakat pek önemsemez. Wolfgang Petersen adlı Alman yönetmen, bu hikayeyi dünyanın gözüne kadar soktu, hepsi bu.

Şu sıralardaki at binmeyi öğrenme hevesimden kaynaklansa gerek, yazının başında da belirttiğim gibi bu aralar tarihi filmleri izlemekten büyük keyif alıyorum ve bu filmler bana zaten kabul kanımın kurayacak son damlasına kadar kabul ettiğim bi' teoriyi bi' kere daha hatırlattı. Bu kadın olayı çok pis bi' şey. "Kadın" diye tabir ettiğimiz ve yüzyıllardır erkekleri sömüren bu varlık için koskoca medeniyetler maymun olmuş. Ne yiğitler heder olmuş. Ne planlar değişmiş, ne planlar suya düşmüş. Koskoca bi' uygarlığa prenslik yapma şerefine nail olmuş adamlar, gidip komşu uygarlıkların prenslerinin koyunlarından karılarını kaçırmışlar. Bunun adına da aşk demişler. Öf be, yine sıktı bu konu beni. :). Neyse bu konuyu fazla karıştırmayalım.

Yönetmenlik olarak iyi iş çıkarılmış. Savaş sahneleri gerçekten çok gerçekci olmuş. Filmin müzikleri de çok hoş. Odamın içerisinde tarihi bi' havaya sebep oldu. :) İyiydi yani. Oyunculuk ve kostüm olayı çok iyiydi. Brad Pitt, Orlando Bloom, Diane Kruger, Eric Bana adlı oyuncular müthiş performans sergilemişler. Özellikle Diane Kruger'in canlandırdığı Helen adlı ve bu tarihe işlenmiş vahşet dolu savaşların sebebi olan ve az sonra koyacağım karelerde göreceğiniz mavi gözlü kadına hayran kalacaksınız. Bi' kadın, bi' erkeğe bu kadar hükmedememeli, :(.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.