30 Kasım 2009 Pazartesi

Gwoemul (2006)

Amerika'da vizyona "The Host" adıyla girmiş bi' film. Aslında hiç hoşlanmıyorum bu Uzak Doğu filmlerinden fakat bu nedense dikkatimi çekti. Enteresan bi' iş. Oyuncular iyi iş çıkartmışlar. Özellikle ufaklığın performansı çok etkileyici. Yönetmen Joon-ho Bong diye bi' adam. İlk kez bi' filmini izliyorum. Görsel anlatım ve tempo anlamında çok başarılı buldum. Özellikle bu yaratık efektleri muhteşeme yakın olmuş. Tıpkı Cloverfield filminde olduğu gibi. Konusu da yakın zaten. Bundaki fark, söz konusu yaratığın Cloverfield filmindekine oranla, daha ufak ebatlarda olması ve bilinmeyen bi' virüs taşıması.

Bi' iki filmi karşılaştırmak gerekirse, şahsi kanımdır, Gwoemul'un yarısı kadar bile etmeyecek Cloverfield, Gwoemul'dan 100 kat daha bilinmiş bi' yapım. Belki de benim Uzak Doğu filmlerine olan önyargımın sebebi de budur, bilemiyorum. Sanırım birazcık daha kendilerini tanıtmaları lazım. Zira bu filmle anladım ki, hiç de hafife alınacak gibi değiller.

2011 yılında 2.'si de gelecekmiş. Yani "Gwoemul 2". Aynı kaliteyi yakalarlarsa bizler için hiç fena olmaz.

İzlemenizi tavsiye ederim. Zaten filmin fotoğrafları ilginizi çekecektir.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.