30 Kasım 2009 Pazartesi

Joe Kidd (1972) #2

Bu filmi daha önce, uykudan göz kapaklarını taşıyamayan bi' halde izlemiş ve sanıyorum ortalarında bi' yerlerinde uyuyakaldığım için tam olarak kavrayamamıştım. Sırf unutmayayım ve daha sonra izlemek üzere hatırlayabilmek için blog sayfamda yer vermiştim. Bugün de izleyecek film bulamamam sebebiyle bi' kere daha, sakin kafayla izleyeyim istedim. İyi de oldu.

Robert Duvall, şüphesiz ki The Godfather serisinin en baba, en olmazsa olmazlarındandı ve yine süphesiz ki, bu filmde kariyerinin en baba 2. performansını sürdürdü. Sinemaya büyük hizmetler veren bu adamı, Clint Eastwood ile birlikte izlemek de ayrı bi' zevkti tabi. Bi' de yönetmeni atlamamak lazım. John Sturges... The Great Escape'in, The Magnificent Seven'ın yönetmeni. Kraldır. Akirowa tarafından övülmüşlüğü dahi vardır yani. (IMDb'de okudum.).

Filme gelirsek; Muhteşem bi' hikayesi yok. Fakat dönem itibariyle orijinal bi' hikayesi olduğunu söyleyebiliriz. Şöyle özetleyeyim;
Bi' derebeyi, 10$ ceza ödememek için 10 gün hapis yatmayı göze alabilen bir adama, sırf derebeyin hanedanlığına başkaldırmış bi' isyankarı bulması için 500$ teklif eder ve olaylar gelişir.
İlk yazımda da dediğim gibi; Clint Eastwood severler için izlemenin bi' sakıncası yok.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.