14 Nisan 2009 Salı

A Guide to Recognizing Your Saints (2006)

Stephen Kings'in It filmi ile ilgili yazdığım yazıda film izlemeyi ne kadar özlediğime, ufaktan da olsa, değinmiştim. Artık o duyguların sebep olduğu gazdan kaynaklansa gerek, akşam 21:30 sularında, işinden gücünden gelmiş yorgun-argın bi' adamın yakasına yapışıp, adeta dünyanın ilk insanıymışcasına "SENDE FİLM VAR MI?" sorusunu sordum. Akabinde kendisinden 4 adet film ödünç aldım. 1'i de buydu işte... Neyse, filmde ilk başlarda hafiften bi' Mean Streets filmi havası sezdim. Sonra bu hava kendisini, yavaş yavaş, "ben orijinal bi' yapımım." havasına bıraktı. Her ne kadar ağır işlenmiş bi' senaryo da olsa yönetmenlik, oyunculuk, kostüm gibi kategorileri başarıyla sırtlamış. İzlenmesi gerekir.

Ayrıca benim dikkatimi çeken olay; Filmin yönetmeninin ve başrol karakterinin adları aynı, "Dito". Şimdi baktım da, filmdeki karakter New York'da yaşayan bi' İtalyan. Yönetmen'e baktım. O'nun da yüz hatları "BEN İTALYAN'IM!" diye haykırıyor. Doğum yeri de New York... Demek istediğim, acaba kendi hikayesini mi çekmiş bu adam? Zira filmin senaristi de kendisi...

Not: Teknik yetersizliklerden dolayı görüntü karesi alamıyorum. Affola, :).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.