4 Nisan 2009 Cumartesi

Instinct de mort, L' (2008)

Sinema içerikli kişisel, sınırlandırma getirilmemiş sitelerin ve blog sayfalarının çoğalması lazım. Zira bu filmi izlememe sebep olan, internette rastladığım ve şu anda ismini hatırlayamadığım bi' blog sayfasının sayesinde oldu. Fransız sinemasının, tıpkı 95 yapımı Haina, La filminde yaptığı tarzdaki, toplumsal düzeni eleştiri temalı filmlerinden birisi olmuş. Harika da olmuş.

70'li yıllarda yaşamış, Fransa'da yaşamış ve Fransız ve Kanada medyalarında "TOPLUM DÜŞMANI" sıfatına uygun görülmüş bi' adamın hikayesine dayanan bi' film. Şahsın kendisinin -Jacques Mesrine- otobiyografi kitabından alınmış. Abdel Raouf Dafri isimli Arap asıllı bi' Fransız tarafından da senaryolaştırılmış. Ancak atlamamamız gereken bi' nokta, filmin birebir söz konusu adamın hikayesini anlatmadığı, bazı bölümlerinin hayal ürünü olduğu konusu. Bu veri, film başlarken izleyiciye ufak bi' not tadında sunulmuş. Başrolünde, yine Haine, La filminden hatırladığımız Vincet Cassel oynamış. Tabi ki Jacques Mesrine rolünde. Bi' de O'nun yanındaki, yardımcı bayan oyuncu, Jeanne Schneider rolünde ise Cécile De France adlı, hayranlıkla izleyeceğinizi garanti edebileceğim bi' bayan oyuncu var. Kostüm ve seçilmiş müzikler konusunda da çok başarılı bi' yapım. Makyaj da öyle.

"Fotoğraf Divxplanet.com'dan alıntıdır."
Bi' de Divxplanet.com adlı sitedeki Sacco adlı kullanıcının ŞU postunu bi' okuyun derim. Jacques Mesrine hakkında enfes ayrıntılara yer vermiş. Ayrıca filmin sonunda ve posterinde duran Part: 1 ibaresi de gözümden kaçmadı. Heyecanlandım. Umarım Part: 2'yi çok fazla beklemeyiz.










2 yorum:

  1. iyi filmdi taharetciğim. the godfather, bonnie and clyde ve the great escape'den ortaya karışık bir şeyler izlemiş gibi oldum. yazın burası gölgede 40 derece, filme dikkatimi veremiyorum ama bunu bi çırpıda bitirdim. zengin içerikli, sürükleyici.

    YanıtlaSil
  2. bunun 2. bölümünün de çekilme ihtimali var sanırım. fakat başka bi' karakter. yine bi' public enemy hikayesi, falan ve fişmekan. her ne kadar işlerimin yoğunluğundan dolayı güncel sinemayı takip edemesem de, bu filmin 2.sini bekliyorum, heyecan doluyum.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.