2 Haziran 2010 Çarşamba

Planet of the Apes (1968)

Az önce kapattım filmi. Hemen karalayayım istedim.

Öncelikle; 2001 versiyonunu 1968 versiyonundan önce izlemenin, ilk filme gölge düşürmediğini gördüğüm için çok mutluyum. Sonralıkla da; İlk film 2001 versiyonundan daha güzelmiş. Gönül rahatlığı ile söyleyebilirim bunu.

Bu efsanevi serinin ilk startını veren yönetmen, Franklin J. Schaffner; 1920 Tokyo doğumlu... O kadar başarılı bir film çekmiş ki; dönem itibariyle kıt olan teknolojiyi az kullanıp komikleşmek yerine, hiç kullanmayıp farklı bir anlatım tekniği kullanarak efsaneleşmiş. Hikaye zaten orijinalin de orijinali... Bir roman uyarlaması olduğunu ilk yazıda belirtmiştim zaten. Benim 2001 versiyonuyla 1968 versiyonu arasında, teknoloji ve oyuncu kadrosu hariç birkaç farklılık var; 1968 sürekli suretle din ile uğraşmış. 2001 ise tam bir Darwin propagandasıydı. Bir de ilk filmde maymunların teknolojisi, 2001 versiyonundaki maymunlara göre daha ilerde. Tabi filmin son sahnesini saymıyorum.

İki filmin de sonu harika. Ancak 2001 daha bir post apokaliptik bitirmiş. O çok hoşuma gitti yani.

Başrol film-noir akımının en baba örneklerinden Touch of Evil filminin başrol oyuncusu Charlton Heston var. Yanında ise Roddy McDowall ve Kim Hunter var. Birer maymun olaraktan. :). Bir de "Nova" adlı yabani kızı canlandıran Linda Harrison var. Enfestorik.

Çok baba, efsanevi bir film. İlgi çekici.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.