17 Haziran 2010 Perşembe

The Terminator (1984)

Sarah Connor: You're terminated, fucker.
Cyberpunk kültürüne ait en meşhur eserlerden birisidir Terminator serisi. Aliens ile birlikte de en fazla saygı gören James Cameron filmidir.

"Dünyayı mahveden bir nükleer savaş sonucunda kendi iplerini kendi ellerine alan makinalar, insanları katletmeye başlıyorlar. Daha sonra insan ırkından çıkan bir kahraman, robotlara karşı yavaştan üstünlük sağlamaya başlamasını takiben, makineler ürettikleri cyborg ırkından birini, yaklaşık 40 yıl öncesinin dünyasına gönderip, söz konusu insan kahramanın annesini öldürmek ve geleceğe olan etkisini sıfırlamayı amaçlarlar. Olaylar gelişir..." tarzı, hem post apokaliptik, hem de cyberpunk kültüre uzak kalmayan süper bir hikayesi olmasıyla da daha bir cana yakın, daha bir sevilen olur.

İzlemiş olduğum ve fakat içinden hatırladığım tek şeyin "Yanan bir adamın robot olarak alevlerin içerisinden çıkma" sahnesi kalan bu serisinin ilk filmini izledim. Çünkü bana anımsattıkları ve benim bu anımsamalardan çıkardıklarım, tam da şu sıralar ilgi duyduğum alanlara işaret ediyordu. Öncelikle tam anlamıyla bir post apokaliptik film bekliyordum. O noktada beklentilerimle kaldım çünkü bu film, her ne kadar 2029 yılından bir pasaj ile de başlasa da anlattığı hikaye tamamen kıyametin hemen öncesi döneme denk geliyor. O anlamda tam istediğimi alamamış olsam da 1984 yapımı ve çocukluk dönemimizde TV kanallarının hemen herbirinde rast geldiğimiz bu filmi izlemekten dünya kadar keyif aldım.

Ama bu filmin bence en acayip yanı, Arnold'un(Soyadını boşverin), asıl başrol oyuncusunun dahi önüne geçip, dünyaca meşhur olmasına sebep olacak performansıdır.

Zaten bu öyle bir muhabbet ki; En son dizisini de yapmaya başladılar. 2008'de. İsmi "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" şeklinde. Diziler hakkında pek bilgi sahibi değilim, ilgi alanıma girmiyor ama IMDb'den anladığım kadarıyla 2. sezon ile son bulmuş. Ondan sonra yapılmış, Christian Bale'nin de boy gösterdiği 2009 filmi var.

Sırasıyla izlenir hepsi.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.