1 Ocak 2009 Perşembe

Blood Simple. (1984)

Geçenlerde Burn After Reading adlı filmi izledikten sonra Coen Brothers ile daha fazla vakit geçirmeye karar vermiştim. Sonrası malum, açtım IMDB'yi ve filmografilerine baktım. Dikkatimi en çok bu film çekti ve ben de bu sabah, az önce izledim. 2009'un ilk gününde yani.

Joel Coen yönetmiş, senaryosunu ise kardeşi Ethan Joel ile birlikte yazmışlar. Yapımcılığı da direkt bu ikiliye ait. Yani baştan aşağıya onların filmi. Senaryo tam zeka işi. Diyaloglar enfes. "Tanımla" diye komut etseler ya "Öldürmeyen Allah öldürmüyor filmi." ya da "I dont know filmi." diye tanımlarım. Oyuncu seçimi ve oyunculuk muazzam. Güzel kadınlar, yakışıklı adamlar yerine. Role gidecek, gerçek oyuncular seçilmiş. Yalnız benim kendi zevklerime uygun düşecek bi' şeklide; M. Emmet Walsh'un oynadığı karakteri Michael Madsen'a verselermiş daha bi' renkli olurmuş film. Tabi bu Walsh'un rolünün hakkını vermediği anlamına gelmiyor. O da süperdi, diğerleri(Dan Hedaya, Frances McDormand ve John Getz) de süperdi.

Kesinlikle izlenmesi gereken filmler listenize ekleyin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.