5 Temmuz 2010 Pazartesi

American History X (1998)

David McKenna yazmış, Tony Kaye yönetmiş.

Açıkcası dün gece bayağı heyecanlıydım. Onlarca kişiden "Ovvv, süper film, mutlaka izle!" tarzı yorumlar dinlemiştim. O kadar çok ortamda, o kadar çok American History X muhabbetine dahil olmuştum ki filmin yarısını daha izlemeden öğrenmiştim zaten. E bu kadar sevilen bir film, benim de merakımı kazandı tabi. Pardon, şöyle söyleyeyim; Açık konuşacaksak eğer, zerre merak etmiyordum bu filmi. Hiçbir zaman da izleyesim gelmedi. Fakat şu zencinin ağzını kaldırımın kenarına koyup, kafasına vurduğu bir tekmeyle hapise düşecek kadar zarar vermesi olayını merak ettim. İzledim.

Öyle pek bir şey de bulamadım. Tamam Edward Norton büyük oyuncu ama bazen yetmiyor. Zaten yıllardır, "FUCK RACISM", "Say No to Racism", "Let's Kick Racism Out Of Football" gibi sloganlarla büyümüş ve dünyada olup biteni kendi kendine, TV'ye ve diğerlerine bağlı olmaksızın, algılama konusunda hiçbir sıkıntı yaşamayan bir birey olarak bunlardan ziyadesiyle sıkılmışım. Bu konuda tonla film görmüşüm, sıkılmışım. Çekemiyorum artık. Sevmiyorum şu "Naziler tü kaka!" filmlerini. Bir ideoloji, sırf destekcisi kalmadı diye bu kadar itin deliğine sokulmaz ki.

Aslında bu konuda sayfalar doldurulur ama burası yeri değil.

Fairuza Balk güzeldi ama... :).



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.