26 Mart 2010 Cuma

Gridlock'd (1997)

Life is a traffic jam...
Bir Vondie Curtis-Hall filmi. Hoş, adam akıllı başka bir filmi de yok ya, neyse... Aslında bu filmi yıllar önce izlemiştim. Bugün de kafamı dağıtmam gerekliliğim ve elimdeki film kıtlığından dolayı yine yöneldim. İyi de yaptım.

Başrollerini Tupac Shakur ve Tim Roth paylaşıyorlar ve performansları da çok ama çok üstlerde. Belki de kariyerlerinin altın vuruşunu bu filmde yapmışlar. Yardımcı bayan olarak da Thandie Newton var ki O'ndan hoşlanmamak elde değil. O da müthiş bir oyuncu. Kendisini The Pursuit of Happyness ya da RocknRolla filmlerinden hatırlayabilirsiniz.

Uyuşturucu temalı, uyuşturucuyu yeren bir film ve sağda solda okuduklarıma göre, sırf bu yönüyle değerlendirilip, beğeniliyor. İşte "Amerikan Sağlık Sistemini eleştiriyor." felan gibi cümlelere rastlıyorsunuz felan.

Ancak benim bu filmi sevme sebeplerim başka. Örneğin üç kafadarın yaptıkları transeksüel lezbiyen muhabbeti için sevdim. Tim Roth'un canlandırdığı karakterin kendisini zenci sanmasına ve bu bağlamda girdiği triplere güldüğüm için sevdim. O efsanevi bıçaklama sahnesi için sevdim. Müthiş diyalogları sevdim. Bürokrasi konusunda becerikleşenlerin, sadece bizler olmadığını gördüğüm için sevdim. 2Pac'ı gitar çalarken, Tim Roth'u klavye çalarken gördüm. Thandie Newton'u en şuh haliyle, solistlik yaparken gördüm. İşte hep bu yanlarını sevdim bu filmin. Mesaj kaygısı taşımamasını sevdim mesela.

Daha da nicesi.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.