29 Mart 2010 Pazartesi

Everybody's Fine (2009)

İlk olarak, bu filmin adını ve oyuncu kadrosunu duyar duymaz birkaç şey karalamıştım. Onlar burada...

"Yine yaktın bizi be üstad... Ciğerimizi yaktın..."

Robert De Niro'yu özlemiştim fakat böyle olsun istemezdim. Koskoca Robert De Niro'nun bu hallere düşmesi, bizleri ta derinlerden yaraladı. Sakın yanlış anlamayın; Bu cümleleri kurmamın sebebi Robert De Niro'nun çok yaşlanması veya eskisi kadar iyi rol kesememesiyle ilgili değil. Tam tersine, yine efsanevi bir performansla, bana insan olduğumu ve insanların sahip olduğu duygulara benim de sahip olduğumu hatırlatmak için, bilindik CIA/FBI ajanı ya da mayfa babası karakterlerinden, hiç olmadı bir komedi oyuncusundan farklı bir karaktere bürünmesiydi. Evet belki Stanno tutti bene filminden esinlenilerek yapıldı, kabul edebilirim fakat şu adamın çıkardığı işlere kayıtsız kalabilmek de benim açımdan mümkün değil.

Yönetmeni de çok başarılı buldum. Açıkcası bugüne kadar öyle ahım-şahım bir işine rastlamadığım ve IMDb'den gördüğüm kadarıyla iki tanecik film yapmış olan bu kişinin, koskoca bir hikayeyi telefon tellerinin dışlarına yapılan PVC kaplama üzerinden anlatabilme bakış açısı gerçekten önemli.

En sonunda aileyi toplayabilmesi. Bir kişi eksik de olsa...

Kirk Jones yazmış ve yönetmiş. Robert De Niro'nun yanında da Kate Beckinsale, Drew Barrymore ve Sam Rockwell gibi isimler oynamışlar işte. Fazla da uzatmaya gerek yok sanırım. :).

Bir de Robert De Niro'nun artık hayallerini kurduğumuz kadınların babası olabilecek yaşa gelmiş olması da ayrı bir şey tabi...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.