7 Mart 2010 Pazar

82. Oscar Ödülleri Sonuçları

Çok önemli olduğunu düşünmesem de yine de keyif alarak seyrettiğimiz nadir etkinliklerden birisi olduğu ve sinema sektörünün gidiş hattına yön verdiği için takip ediyorum. Şimdi size buradan tek tek kimin kazandığını yazmayacağım. Kazananların listesine buradan ulaşabilirsiniz. Ben sadece birkaç tane yorum yapacağım. Şurada gönlümden geçen kazananları belirtmiştim.

Öncelikle en iyi film benim için tam bi' hayal kırıklığı oldu. Hoş, her ne kadar The Hurt Locker filmini izlememiş de olsam District 9'dan veya Inglourious Basterds filmlerinden çok ümitliydim ki gönlümden geçen 1. District 9'dı yani. O müthiş filmden bir tane daha çekilemeyecek çünkü, iyi biliyorum. Kathryn Bigelow, The Hurt Locker filmiyle götürdüğü "En İyi Yönetmen" ödülünü hakettiğini düşünüyor mudur acaba? Bence bu kesinlikle ama kesinlikle Tarantino'ya gitmesi gereken bi' ödüldü ama gitmediği iyi olmuş. Şimdi yine kendisini zorlar, bi' dahaki sefere daha iyi bi' film ile o ödülü götürme planları yapar. Yine The Hurt Locker filminden Jeff Bridges'e "En İyi Erkek Oyuncu" dalında ödül gitti. O normaldi zira o noktada bir rekabet ortamı yoktu. Morgan Freeman zaten Bruce Almighty gibi harika(!!!) bi' film ile Oscar'ı almıştı. Büyük ihtimalle 2.'sini O'na vermezlerdi... En İyi Kadın Oyuncu ödülünü Sandra Bullock'un alacağını hissettiğimi 05 Şubat 2010 tarihinde yazmıştım zaten. Tavırlar buna işaret ediyordu ve o kadar barizdi ki o dönem bu daldaki filmlerin hiçbirini izlememiş olsam da bunu anlamıştım. Belki de yorumlanması gerekmeyen tek dal; En İyi Erkek Oyuncu... C. Waltz!!! Bunu biraz mecburiyetten verdiler sanki... Mo'Nique, Precious: Based on the Novel Push by Sapphire filmiyle En İyi Yardımcı Bayan Oyuncu ödülünü kaptı. Aslında hepimizin gönlünden geçen gibi "Keşke Penélope Cruz(Nine)'a gitse..." dedik ama malesef aynı ödülü henüz 2009'da cukka etmiş bir oyuncuya böyle bir güzel yapılmayacaktı tabi. En İyi Animasyon için "Coraline" istedik, "Up" aldı. En İyi Özgün Senaryoyu Mark Boal aldı, yine The Hurt Locker ile... En İyi Uyarlama Senaryo ise Precious: Based on the Novel Push by Sapphire filmiyle Geoffrey Fletcher'a gitti. Bunu bari District 9 filmine verselerdi, en azından içim gam yemeyecekti. Tahmin yürütemediğim dallardan biri, en iyi yabancı filmi Arjantin filmi, El secreto de sus ojos aldı. Alsın, canı sağolsun. Açıkcası bu filmleri izleme şansı da yakalayamadım. Çok da önemsemiyorum. En İyi Sanat Yönetmeni, artık lanet ettiğimiz Avatar filmiyle; Rick Carter, Robert Stromberg, Kim Sinclair isimlerine gitti. Öyle ya 10 yıldır uğraşıyor adamlar!!! Liseli bir ergen kızmışımcasına çok merak ettiğim dallardan birisi olan En İyi Kostüm ödülünü The Young Victoria filmiyle Sandy Powell aldı. En iyi belgeseli The Cove götürdü. Geri kalanı da tam fasa fiso zaten.

Yani kısacası benim için tam bir faciaydı. Neredeyse hiçbir istediğim tutmadı. Fakat önemli değil, biz de onlara cevabımızı sahada veririz! :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.