19 Temmuz 2009 Pazar

Dracula (1992)

+15

1847 doğumlu yazar Bram Stoker'ın başyapıtı Dracula'nın filmleştirilmesi. Hem de sinema tarihinin en kral yönetmenlerinden biri tarafından, Francis Ford Coppola(The Godfather serisinden hatırlayabilirsiniz.)!

Aslında hiç izleyesim yoktu. Her ne kadar; Winona Ryder, Monica Bellucci, Keanu Reeves, Anthony Hopkins, Gary Oldman gibi bi' baş döndürücü bi' kadroya sahip olsa da, Roman belli işte. Fantastik bi' hikaye. Doğu Avrupa devletlerinin Osmanlı Devleti karşısındaki ezikliklerini bi' nebze olsun unutturmak için, hayatının ilk 8 senesini yatalak olarak geçirmiş bi' adam tarafından yazılmış, efsanevi bi' komutanı anlatan bi' şey. Kazıklı Voyvodo efsaneleri felan, hep bu propaganda hareketine dahiller.

Tabi filmi diğer yandan da inceleyebiliriz; "En iyi kostüm", "En iyi makyaj" ve "En iyi ses efektleri" dallarında oskar kazanmış bi' film. Her ne kadar çok büyük emek, çaba ve sinemacılık gerektirmeyen dallar da olsa, o fantastik kadronun fantastik performansıyla beraber filmi gayet iyi bi' boyuta çekiyor.

Velhasılı; Filmi, ara ara uyuklayarak da olsa, izledim. Şimdi "Beğendin mi?" diye sorsanız, ne olumlu ne de olumsuz bi' şey söyleyemem. Ne de olsa bana uzak bi' tür, ne de olsa HeSanal'ın tavsiyesiyle izledim. :))

Sadece siz bilirsiniz.

Sevgilerimle!












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.