12 Eylül 2009 Cumartesi

Unforgiven (1992)

Bizim neslin babalarının aşina olduğu sinema türü; Western… Tabi Western deyince, Clint Eastwood’u unutmak olmaz. X’in oyuncusu, y’nin yönetmeni Eastwood’dan bu kez 1 filmde 2 görev birden. Yönetmenlik ve başrol!

Açıkcası ben pek Western izleyen birisi değilim. Severim, sayarım ama öyle kolay kolay açıp da izlemem. İzleyecek bi’ şey bulamayacaksam, belki… Fakat bu film öyle olmadı. Clint Eastwood, Morgan Freeman ve Gene Hackman’I bi’ arada izlemek ayrı bi’ lezzetti ve ben de onu tatmalıydım.

Film hakkında fazla bi’ şey söylemeye gerek duymuyorum. Tipik bi’ Clint Eastwood işi; İyi senaryo, kaliteli bi’ yönetmenlik işi. Tabi biraz da propaganda. Yani sadece birkaç tutam. Misalen şu Morgan Freeman’ın bu filmde ne işi var anlamadım. Zenci kovboy. Pek Western sevmediğimden midir, o dönemi araştırmadığımdan mıdır nedir, hayatımda ilk defa zenci kovboya rastladım. Yani baktığımda, “söz konusu karakter zenci değil de bi’ beyaz olsaydı ne fark ederdi?” diye kendime sormadan da edemiyorum.

Bu arada filmin senaryosunun, Twelve Monkey filmini de yazan David Webb Peoples olduğuna da bi' parantez açmak gerekiyor sanırım...

Belki de bu yüzden Eastwood’a ısınamıyorum. Sinemayı çok iyi bildiği kesin. Müthiş bi’ sinema adamı. Yaptığı işler ortada. Örneğin, en son “Gran Torino” adlı filmini izledim, mest oldum. Kendisine saygısızlık etme cürreti dahi edecek değilim. Fakat beni sıkan, Eastwood’un yüksek miktarda Amerikan Propagandası yapmaktan geri durmaması. Bu, kamera arkasında rol aldığı her filminde mevcut(Belki de benim izlediğim her filminde…).

Unforgiven’a gelince, iyi film. Eskilerden babayiğit bi’ kovboyun, yıllar sonra evlatları için para bulmak adına, gençliğinde yaptığı işlere dönebilme çabasını anlatıyor. Yaklaşık 2 saat sürüyor ve su gibi akıp gidiyor. Senaryo da çok acayip. Sürekli “Aa, kesin şöyle olacak…” diye tahminlerde bulunuyorsunuz fakat tahminlerinizde yanılıyorsunuz. En azından benim için öyle oldu. Çok klişe gelişecekmiş gibi duran senaryo, özellikle son düzlükte bambaşka bi’ boyut aldı. Bi’ de şu her gelen teklifi kabul eden Morgan Freeman olmasa, !. Koskoca filmdeki tek zenci O’ydu resmen, :)).

Son not; Filmin yönetmeni Eastwood olunca, çok fazla sahneyi karelemeniz gerekebiliyor.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.