17 Eylül 2012 Pazartesi

Harsh Times (2005)

"I see dumb people..."
 Muhteşem bir film. BOMBA!

Son zamanlarımdaki Nolan ilgimden mütevellit yaşamaya başladığım Christian Bale'i inceleme sürecim devam ediyor. Bu filmi keşfetmem de öyle oldu.

David Ayer diye polisleri, FBI'ı seven bir sinema adamı yazmış, çizmiş ve yönetmiş. Başrollerde Christian Bale(Bunu tanıtmaya pek gerek yok.) ve Freddy Rodríguez'i(Planet Terror'den hatırlayabiliriz.) koymuş. Bir de Eva Longoria var ama o'nun filmdeki vasfı "Eva Longoria'nın da olması." olayından fazla değil.

Los Angelas'ın ghetto sokakları ile Meksika kırsalı arasında gidip gelen, iki dostun arasındaki ilginç arkadaşlığı ve ÖFKEnin topluma etkisini gözler önüne sürmek suretiyle insanlara sunulmuş. Ayrıca bunun yanında savaşa da değinilmiş. Yer yer bombastik espiriler de yapılmış. Dram da katılmış. FBI İLE ALAKALI ÇOK ENTESAN DETAYLAR VERİLMİŞ. Gerilim de dozu çok iyi ayarlanarak verilmiş ve film tamamına müthiş bir sonla bitirilmiş.

Her şeyden fazla dikkat çekici şey, yine Bale'in akıl almaz performansıydı. Sokaklara oldum olası hayranlık besleyen ve içinde olmak için çaba gösteren birisi olarak söyleyebilirim ki o çocukken gözümüzde efsaneleşen adamlardan zerre farksız ve hatta onlardan bile çok daha gerçek bir adama dönüşmüştü. Beni birazcık daha BALE'ci yaptı.

Öyle işte.

Bu arada dün de Robert De Niro ustanın çektiği son filmlerden biri olan Being Flynn'i izledim, beğendim ama yazmadım. Çünkü artık biraz daha SİYAH SİNEMA'nın ismine yakışır, daha karanlık filmleri karalamak istiyorum.

Sevgiler.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.