9 Ekim 2012 Salı

99 francs (2007)


2007 yapımı, yine kendi ismiyle dünya gündemine damga vurmuş olan bir kitabın filmi. Hollandalı yönetmen Jan Kounen'in çektiği, Fransız yapımı olan filmde konu reklam dünyasının kaşarlığı.

Yarın ne istediğinize, bugün ben karar veriyorum.

Reklam dünyasıyla alakadar olan herkes bu filmi izlemeli. Tüketim toplumuna bir eleştiriden önce, tükettiren kitleye de müthiş bir salvo!

Sinema teknikleri anlamında çok fazla üzerine konuşulması gerektiğini düşünmüyorum ama başroldeki Jean Dujardin'in yeteneklerine hayran kalmamak elde değil. Dikkatli incelemek lazım. Zira reklam dünyasından bahseden film, tıpkı bir reklam gibi hızlı ve insan beynine alttan alttan sinyaller gönderecek şekilde çekilmiş.

Fazla uzatmayalım. İzleyin arkadaşlar.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.