1 Haziran 2009 Pazartesi

Twelve Monkeys (1995)

Yazıları okuyanlar bilirler, son günlerde bi' Bruce Willis sevdasıdır, gidiyorum. Bugün de sıra Twelve Monkeys'e gelmişti, O'nu da devirdim, bitti. Hatırlıyorum, içerisinde barındırdığı apokaliptik öğeler ile bayağı bi' dikkat çekmiş, bayağı da meşhur olmuştu. Tabi biz bu filmi izlediğimiz sıralarda çocuktuk. Brad Pitt'in de o zamanlar fazla bi' şekli yok. Se7en filmiyle beraber yeni yeni tanınmaya başlayan, sıradan bi' oyuncu aslında. Bi' nevi Morgan Freeman'ın ekmeğini yiyor. İşte sonra Terry Gilliam () bi' film ile geliyor ve Bruce Willis'e de Brad Pitt'e de bundan sonraki yıllarda sık sık edinecekleri rollerden veriyor. Enfes bi' oyunculuk, harika bi' hikayeyle Bruce Willis tavan yapıyor, Brad Pitt ise "en iyiler" arasına girmenin kapısını sonuna kadar aralıyor. Bi' de Madeleine Stowe olayı var. O'na çok şaşırdım. Bu kadar İyi aktris sıkıntısının olduğu dünyada, adını sadece 2 tane filme yazdırabilmiş olması enteresan. Gerçi yaşlı ama en azından The Last of the Mohicans filminden daha iyilerine layıkmış, bunu da hissettim.

Twelve Monkeys filminin senaryosu 1962 yılında çekilmii, Chris Marker diye bi' ağabeyin, La Jetée adındaki bi' kısa filminden esinlenerek yazılmış. Zaten bu tip, sıradışı bi' senaryoyu Hollywood'un çıkartmasını beklemek kerizlik olurdu. :).

Evet, dikkat ettiniz ve farkettiniz. Filmin hikayesinin fazla detayına inmedim. Çünkü bu bi' apokaliptik hikaye, :). Gerçi hemen hemen hepimiz çocukken izledik bu filmi ama olsun, bi' kere daha izlemekte bi' sıkıntı yok. En azından Brad Pitt ve Bruce Willis ağabeyimin başarılı performansları ve o güzel hikaye için.

Not: "24 Saat Alfred Hitchcock Keyfi", :).














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.