1 Haziran 2009 Pazartesi

Nikita (1990)

Şu sinema olayı çok ilgin. Hala daha çözemedim. İçine girdikce giriyorsun. Geçenlerde nostalji olsun diye Bruce Willis'in başrol oynadığı The Sixth Sense filmini izlemiştim. Aldığım müthiş hazdan sonra, bi' Bruce Willis şekli daha yapmam gerektiğini düşündüm ve The Fifth Element filmini izledim. Orada da Luc Besson'un başarısını görünce, aklıma yine bi' Luc Besson filmi olan Léon efsanesi geldi ve aynı düzlemde bi' haz yakalayabilmek için bi' Luc Besson filmi daha izlemem gerektiğini düşündüm. O da Nikita'ya denk geldi.

Fransız Luc Besson o zamanlar 31 yaşında. Daha önce 29 yaşındayken yaptığı La grand bleu filmiyle hafiften bi' referansı var ama o kadar da meşhur değil. "Öyle bi' film yapacağım ki Hollywood bile beni tanıyacak." diye düşünüyor belki de... Hazır, 4 sene sonra Léon filminde birlikte çalışacakları ve bi' başyapıt bırakacakları Jean Reno'yu yakalamışken, bu filmi yapıyor üzerinden yaklaşık 20 sene geçmesine rağmen, bu film o zaman bırakmak istediği etkiyi, bugün de bırakıyor. Belki bi' baş yapıt değil ama büyük iş.

Filmin senaryosu da, aynı birçok yönettiği filmlerde olduğu gibi, yine Luc Besson'a ait. Nikita adlı, gençliğini suç ve anarşizme entegre bi' şekilde geçirmiş bi' kızın, suç işleme potansiyelini gören derin devlet kolları tarafından keşfedilmesi ve düzenin içine çekilmesi, bunun da akabinde kendisini, tabiri caizse, "düzen içinde düzülen" statüsünde görmesiyle birlikte, diğer ve bambaşka bi' yanda aşkıyla mücadele etmesini konu ediniyor. Sonu da pis bitiyor. Genel izleyici kitlesinin pek sevmediği ve yönetmenlerin "Bırakayım da izleyici filmden sonra da filmim için biraz kafa yorsun." tadında bitirdikleri sonlardan.

Ayrıca filmdeki oyunculuğa da hasta oldum. Gerek başroldeki Anne Parillaud olsun, gerekse yardımcı oyuncular, hepsi hatrı sayılır kalitede rol kesmişler. Jean Reno'ya zaten diyecek bi' şey yok. The Cleaner, :)).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için hiçbir engel teşkil etmez. Kelime doğrulama istemez, denetim beklemez. Öyle güzel bir yer burası.